Anjasmoro tu apa sebenarnya?

semalam aku tengok cerita Sumpah Anjasmoro di TV3. menurut kepakaran aku dalam menonton televisyen ini, wujudnya cerita semalam adalah disebabkan pihak produksinya itu ingin membaikpulih keadaan yang terkucar kacir sedikit sebab ending sebelum ini makcik Ramona si syaitan itu telah menang. jadi untuk membetulkan akidah-akidah mereka yang ditakuti terpesong, maka lahirlah cerita semalam.

tengah syok-syok tengok tv, tiba-tiba ada orang suruh beli ubat gigi. aku menyampah betul kalau di kala hati tengah berdebar-debar menanti dialog seterusnya, tiba-tiba keluar iklan colgate!

bila cerita nak start balik aku pun dengan keadaan bersedianya meneruskan debaran di hati ini. dekat tv dah tulis dah 'Sumpah Anjasmoro'. itu menandakan kejap lagi dorang akan mula berlakon balik. tiba-tiba mak aku bersuara..

"Sumpah Ajinamoto????? Sumpah Ajinamoto tajuknye la???" tanya mak kepadaku.

aku yang ketika itu sedang berdebar-debar terus berdekah-dekah. tak boleh bayangkan kalau cerita serius pasal syaitan laknat macam tu tajuknya Sumpah Ajinamoto. Maknanya selama ini aku memasukkan setan dalam masakan. Ya ampun.

3 ulasan:

Komen

maktehlala. Dikuasakan oleh Blogger.