You can follow me. But please don't follow to close. I love to brake emergency

Kacang Cap Ngan Yin

sejak beberapa menjak ini, baru aku menyedari yang aku mempunyai blog.
aku terlupa. selama ini aku menulis segalanya di satu tempat yang tidak dapat dicapai oleh sesiapa pun iaitu dalam kepala otak aku.
ya. aku mempunyai otak walaupun ramai menafikannya. tak guna.

kini aku sudah bekerjaya walaupun kadang kala terasa seperti hamba. tidak mengapa. jagalah kau di akhirat nanti.

ketika aku sedang leka mengemas barang, terlihat oleh aku kacang cap ngan nyin iaitu kacang cap ibu jari.
kacang yang ajaib. habis dengan tiba-tiba ketika leka menonton televisyen. aku tidak tahu siapa yang memakannya.

namun, kacang itu membuat aku tertawa sendirian seperti orang gila. bukan kerana ia menyertai maharajalawak. tetapi kisah disebaliknya.

pernah suatu ketika dahulu ketika hatiku masih suci tanpa kata-kata makian seperti hari ini, mak menelefon untuk bertanyakan hal negara.

aku ada memberi mak buah tangan yang dibawa oleh anak angkatnya dari pantai timur, tak lain tak bukan keropok ikan.

mak: La, keropok ni betul ke buat dari ikan?

aku: betul lah dari ikan habis tu dari apa lagi..

mak: ooo bukan dibuat daripada naga? mak tengok gambar depan dia ni naga..entah-entah dibuat dari naga kot..

aku sudah tertawa sendirian.

aku: Laaaa...dibuat dari ikan la mak. naga tu gambar depan aje...abes tu kacang cap ibu jari tu takkan dibuat dari ibu jari kot..

mak: hahaha..betul jugak tu..haa ok lah.

tertanya-tanya juga aku, betulkah naga pernah menari sehingga setiap tahun baru ada tarian naga? suka hati betul naga itu. mesti lulus SPM.

Ditulis Oleh : Makteh // 6:16:00 PG
Kategori:

0 komen:

Catat Ulasan

Komen

 
maktehlala. Dikuasakan oleh Blogger.