Tragedi kasut terbang

Best pulak bile dapat kenekan orang.masa tu baru kita tahu macam mana dia sebenarnya.lagi-lagi kalau die tu secret admire. Haish..bosan pulak cerita pasal nih.
aku main salin je ape yang tertulis kat majalah ni hah.disebabkan saham kebosanan sudah semakin naik, so nampaknya terpaksalah aku mengupdatekan blog ni tanpa membiarkan sebutir taik cicak pun melekat.
Baru-baru ni, aku ade uruskan game futsal. 24 team maen. Naik bongok gak lah pale aku uruskan jadual yang macam proposal syarikat ubat gigi mukmin tuh. Dari pagi sampai petang aku duduk camping kat court ditemani cahaya matahari yang bersinar garang tanpa mempedulikan muka aku yang hampir menjadi seakan-akan kuda laut.

Kawan aku punye pasal, aku tolong gak la die uruskan jadual tuh sebab die pun ade nawaitu gak nak berentap sekali dalam match tuh.

1st game da macam puaka dorang maen. Krem usus gak la gelak. Kadang-kadang aku rasa macam tengok senario mase tahun 1999 camtu, masa dorang still kelakar tahap dewa gaban.

Ade sorang budak dalam kumpulan 1st game ni macam kene kejar dengan sir pandiaraj dah aku tengok. Dak ni kitorang tahu lah budak shuffle, tak sangka lak dalam futsal pun die shuffle gak. Kejap kiri kejap kanan die larik tapi bola tak sampai2 gak kat kaki die,kepala jauh sekali,nampak macam dia tengah warm up pun ade jugak. Adoi..memang hiburan disukai ramai ketika tu.

Pastu 1st game tu jugaklah ade kasut terbang dalam game tuh. Tengah syok2 sepak bola,boleh pulak dengan kasut2 die sekali terbang di awan biru lalu menghentam sesape saja yang berada di bawahnya tanpa rasa bersalah. Gelak sakan kitorang masa tuh.

Aku yang lepak kat meja urusetia memang macam setan la aku gelak, tak cover langsung padahal pakwe kat sebelah jer. Bukan sekali je peristiwa kasut terbang happened, game yang ke berapa pun aku tak tahu, malas nak kire, ade sekali nih budak ni nak gol kan, sekali die tendang je bola tuh..goooaaaaallll!!! memang lah goal!tapi yang goal kasut die!bolanya pergi landing kat pale penonton setia masa tuh!

Yang penjaga gol nih boleh pulak bertindak seperti penjaga gol sejati dengan menahan ape jua yang cuba masuk goal tuh, dengan tanpa curiganya dia cuba menahan kasut tu masuk tapi membiarkan bola membawa diri tah kemana, sia-sia je.

kasut tu masuk jugak. mungkin dia ingat kami akan mengira mata untuk semua yang masuk dalam goal tuh. kalau macam tu mungkin bejuta-juta point mereka dapat. bayangkanlah berapa banyak kuman,bakteria,virus selesema burung,protozoa dah masuk dalam goal tuh tanpa ada siapa yang menghiraukan mereka.!!

Gelak tak ingat dunia akhirat sebentar kitorang. Aku tak pernah sangka futsal ni game kelakar rupanya!

3 ulasan:

  1. klu aku jadi bf, mesti aku suka tgk awek aku ketawa..hahahahaha

    BalasPadam
  2. gelak cam setan ke, cam vavi ke..

    klu kita tgk org yg kita sayang gembira, mestila kita akan jadi org yg paling gembira

    BalasPadam
  3. jiwang itu karat, karat itu menawan

    BalasPadam

Komen

maktehlala. Dikuasakan oleh Blogger.