Mak aku pelakon terhebat!!
















waktu maghrib..atau lebih dikenali sebagai waktu kene semayang, aku pun dengan sifat baiknya menutup televisyen singer yang dibeli oleh bapakku 3 bulan lepas.

waktu2 maghrib camni..senyap je.....cengkerik je yang suke wat bising..bergosip agaknya.dalam perjalanan ke bilik aku,aku dengar bunyi tembakan!!beng beng beng!!!..aku dengan terkejutnya menggelabahkan diri.tengok tv da tutup,radio tak bukak,bile pikir-pikir balik..betul la..aku kat malaysia,bukan kat palestin..mana ade perang..rupa-rupanya ringtone enset mak aku.beng beng beng!!!

dengan malasnye aku pon angkatkan la..tengok nama 'aziyah'..ooooo cik jiyah!!kataku.mak aku ni takde nawaitu agaknye nak angkat kol.haish..sebagai budak yang selalu menolong n menyusahkan ibu bapa,aku pon angkat la dengan tanpa rasa curiga di hati.

"laa..mak mane??".."mak?jap..mak!mak!mak!ooo mak!!".. aku pun dengan tanpa rasa bersalahnya mmbuka pintu bilik mak aku n tengok mak aku tengah semayang..tahyat akhir.."mak semayang".."oo mak semayang..nnti suh kol acik jiyah yer".."haa yela"..

aku pun kua dr bilik mak aku..bape minit pastu tengah syok-syok mesej tibe tibe bunyi tembakan lagi..kali ni aku tengok 'makmur'..ooo cik makmur!!kataku.dengan rasa tepaksanya aku pun angkat.."mak mane?".."mak?jap.."..aku pun masuk lg sekali tgok mak aku tgh semayang lagi...yang part ni aku da pelik da.apsal dr td tahyat akhir je ni..mak aku ni tido ke semayang...muke elok je,steady je pakai telekung..cam tido pun ade.."mak semayang".."haa nnt suh kol cik makmur yer".."haa yela"..

pastu aku pun tengok je mak aku..apsal dr td cmtu je..solat terawih ke ape nih..pastu dengan selambernye mak aku mengangkat muke dan berkata "sapa kol la??".."haa?"..ceh!mak aku berlakon aje rupenye..malas nak angkat kol punye pasal.rupanya semayang da lama setel..

disebabkan bunyi tembakan itu mmbuatkan mak aku kembali tahyat akhir..bunyi tembakan je tahyat akhir lagi sekali. pastu tanya kat aku dengan muke selamber tanpa rasa bersalah pulak tuh..aku yg terkejut tadi bantai gelak habis habisan.dgan mak aku sekali gelak..tidak ku sangka mak aku hanya berlakon tengah semayang sebab nak aku menipu kwn2nya tanpa rasa bersalah.

1 ulasan:

  1. hahaha, mak mak, maklum la anak penulis, mak jadi pelakon nye.apa2 pun take care

    BalasPadam

Komen

maktehlala. Dikuasakan oleh Blogger.