jangan lakukan ini ketika sedang berFACEBOOK!

Facebook, aku benci kau!



tahukah anda FACEBOOK mempunyai kuasa untuk mengubah hidup anda daripada suka kepada duka? sila jangan lakukan ini ketika sedang berfacebook. aku sudah menjadi mangsanya.

1. membuat assignment / kerja sekolah. apatah lagi jika ianya perlu dihantar pada pukul 8 pagi keesokan harinya. percayalah. akhirnya anda hanya akan save document tersebut yang hanya tertulis 'PENGENALAN' tanpa sebarang isi. semuanya gara-gara facebook mempunyai suatu kuasa durjana yang boleh membuatkan pelajar harapan menjadi pelajar tak boleh diharap.

2. bercakap di telefon dengan orang penting: satu lagi kuasa durjana facebook ialah ia mampu untuk membuatkan orang penting tersebut menjadi tidak penting langsung apabila terdapatnya notifications baru walaupun notifications itu hanya tertulis 'That guy likes your status'. sekelip mata anda akan berpendapat bahawa notifications di facebook lebih penting dari segala-galanya. tanpa anda sedar, keesokan harinya anda telah dibuang kerja.

3. sedang memasak maggi: sebagai pakar memasak maggi, aku ingin memberitahu bahawa maggi tidak boleh dibiarkan terlalu lama kerana ianya akan mengembang dan melakukan resapan pada kuah maggi tersebut. akhirnya, maggi tersebut tidak lagi menjadi maggi tapi lebih kepada nestum bayi yang berperisa kari.

4. menonton filem yang sudah lama ditunggu-tunggu: percayakah anda notifications di facebook mempunyai kadar penungguan yang lebih tinggi daripada filem-filem box office untuk ditayangkan di televisyen? walaupun filem tersebut popular, tapi anda pasti tidak sampai hati untuk melihat terdapat notifications baru walaupun hanya satu sahaja. maka, anda akan diejek oleh rakan kerana tidak tahu tagline popular di dalam filem tersebut kemudian anda akan menyesal sambil berkata "kalaulah aku tak on pesbuk malam tu..."

5. mempunyai meeting penting esok pagi: jangan pernah terlintas untuk intai facebook apabila sudah melebihi 12 malam. jika tidak anda akan terkena sumpahan facebook di mana jika anda mulakan, anda tidak akan dapat berhenti kecuali blackout. tambahan pula game angry bird menumbuhkan semangat juang yang tinggi dalam diri yang akan membuatkan anda tidak tidur malam. jadi esok pagi, bentang sajalah betapa marahnya anda bermain angry bird tersebut kemudian kemaslah meja kerana anda tidak diperlukan lagi bekerja di situ.

6. esok adalah last paper final exam: jika anda tidak berniat untuk extend semester dan grad bersama junior, jadi off la facebook pada awal waktunya. percayalah, walau selama mana anda melayan facebook, tidak akan ada soalan bocor di dalamnya.

selamat mencuba!


1 ulasan:

Komen

maktehlala. Dikuasakan oleh Blogger.